Załącznik nr 2 do
Uchwały Zarządu Fundacji Candela
nr 6/2024
Regulamin procesu oceny zgłoszeń na wydarzenie organizowane przez Fundację Candela
(wersja z dnia 6 stycznia 2025)
Niniejszy Regulamin określa zasady oceny zgłoszeń prezentacji naukowych wysyłanych w związku z przygotowaniem programu naukowego Wydarzenia organizowanego przez Fundację Candela.
§ 1 Definicje
Terminy użyte w niniejszym Regulaminie mają znaczenie podane poniżej, o ile z jego treści nie wynika wyraźnie inaczej:
- Abstrakt – skrócona forma opisu tematyki prezentacji, zgłaszanej przez Autora do zaprezentowania podczas Wydarzenia,
- Autor albo Autorzy– osoba (albo osoby) będąca autorem lub współautorem materiałów zawartych w Zgłoszeniu,
- Autor Prezentujący – osoba spośród Autorów, wskazana w zgłoszeniu jako prezentująca treść zawartą w Zgłoszeniu podczas Wydarzenia, w przypadku zaakceptowania zgłoszenia
- Adres Fundacji – adresy e-mail: hello@candela.org.pl oraz events@candela.org.pl,
- Komitet Naukowy – grupa osób, powołanych przez Fundację, która uczestniczy w procesie analizy i oceny zgłoszeń,
- Fundacja – Fundacja Candela, z siedzibą w Warszawie (03-822), przy ul. Grochowskiej 357/513, wpisana do rejestru stowarzyszeń, innych organizacji społecznych i zawodowych, fundacji oraz samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej pod numerem KRS: 0000885495, posiadającą numery NIP: 1133028363, REGON: 388293056, DUNS: 679296691 oraz NCAGE: 9AHKH,
- Plagiat – przedstawienie cudzej pracy lub jej fragmentów (w Zgłoszeniu) jako własnej, bez odpowiedniego cytowania źródła. Dotyczy to zarówno tekstu, jak i danych, obrazów, tabel czy innych materiałów.
- Proces – proces oceny Zgłoszeń, mający na celu przygotowanie programu naukowego Wydarzenia, organizowany zgodnie z postanowieniami Regulaminu,
- Regulamin – niniejszy Regulamin,
- Formularz – system umożliwiający wysyłanie Zgłoszenia, dostępny na stronie internetowej o adresie wwww.participate.oecs19.pl
- Strona Fundacji – strona internetowa Fundacji Candela, dostępna pod adresem candela.org.pl
- Strona Wydarzenia – strona internetowa związana z danym Wydarzeniem, dostępna pod adresem https://www.oecs19.pl/ oraz https://www.participate.oecs19.pl/
- Wydarzenie – konferencja naukowa „XIX International Conference on Optics of Excitons in Confined Systems” organizowana przez Fundację, która odbędzie się w Warszawie w dniach 14-18 lipca 2025 roku w Centrum Konferencyjnym Centrum Nauki Kopernik,
- Zarząd Fundacji – organ uprawniony do reprezentowania Fundacji,
- Zgłoszenie - zbiór wszystkich informacji niezbędnych do wzięcia udziału w Procesie. Jednym z elementów Zgłoszenia jest Abstrakt.
§ 2 Przebieg Procesu
- W celu przesłania Zgłoszenia, osoba zgłaszająca przesyła wypełniony Formularz, w ramach którego:
- Załącza Abstrakt (opisujący treść do zaprezentowania podczas Wydarzenia).
- Załącza informacje o Autorach (m.in. imiona, nazwiska, afiliacje, adresy email).
- Załącza Informacje o Autorze Prezentującym (imię, nazwisko, afiliacje, adres email).
- Potwierdza zapoznanie się i akceptację Regulaminu i dokumentów pomocniczych.
- Po otrzymaniu Zgłoszenia, Fundacja przeprowadza ocenę formalną, którą wykonuje wyznaczona przez Fundację osoba oraz ocenę merytoryczną, której dokonuje Komitet Naukowy.
- W przypadku uzyskania negatywnego wyniku oceny formalnej, Zgłoszenie jest odrzucane i nie podlega dalszej ocenie merytorycznej.
- Podczas oceny merytorycznej weryfikowane jest, czy Zgłoszenie i Abstrakt spełniają wymagania określone na Stronie Wydarzenia oraz w Regulaminie.
- Na podstawie wyników oceny merytorycznej wybierane są Zgłoszenia, które zostają zakwalifikowane do prezentacji podczas Wydarzenia oraz wybierana jest forma prezentacji.
- Osoba zgłaszająca informowana jest o wyniku oceny merytorycznej lub o konieczności poprawienia Zgłoszenia by mogło zostać przekazane do oceny merytorycznej. Informacja wysyłana jest na adres email podany w Zgłoszeniu.
- Niepoprawienie Zgłoszenia w terminie podanym w mailu z informacją o konieczności poprawienie Zgłoszenia, uznawane jest za wycofanie Zgłoszenia.
- Abstrakty zgłoszeń, które zostały wybrane do zaprezentowania podczas Wydarzenia, zostają opublikowane na Stronie Wydarzenia, wraz z informacją o Autorach oraz Autorze Prezentującym.
- Udział w Procesie jest darmowy.
§ 3 Zgłoszenie
- Zgłoszenie powinno zawierać elementy opisane na Stronie Wydarzenia oraz oznaczone jako obowiązkowe w Formularzu.
- Abstrakt, będący elementem Zgłoszenia, powinien zostać przygotowany i sformatowany zgodnie z wytycznymi opublikowanymi na Stronie Wydarzenia.
- Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za błędne wpisanie danych do Formularza, w szczególności danych adresowych.
- W razie zauważenia błędu w podanych danych należy niezwłocznie skontaktować się z Fundacją.
- W ramach jednego Zgłoszenia, możliwe jest zgłoszenie tylko jednego Abstraktu.
- W przypadku chęci zgłoszenia więcej niż jednego Abstraktu, każdorazowo wymagane jest oddzielne wypełnienie Zgłoszenia i Formularza.
§ 4 Komitet Naukowy
- Fundacja wybiera członków Komitetu Naukowego i przewodniczącego Komitetu Naukowego.
- Przewodniczący Komitetu Naukowego odpowiada za organizację pracy Komitetu Naukowego.
- Komitet Naukowy jest odpowiedzialny za przeprowadzenie oceny merytorycznej Zgłoszeń.
- Decyzje Komitetu Naukowego są ostateczne i nie podlegają procedurze odwoławczej.
§ 5 Wycofanie Zgłoszenia
- Zgłoszenie może zostać wycofane z Procesu, na każdym etapie Procesu, przez każdego z Autorów Zgłoszenia.
- Warunkiem koniecznym wycofania Zgłoszenia, jest przesłanie wiadomości email o wycofaniu zgłoszenia na Adres Fundacji.
- Fundacja potwierdza wycofanie Zgłoszenia, odpowiadając na wiadomość email, o której mowa w ust. 2.
- W przypadku wycofania Zgłoszenia, po opublikowaniu Abstraktu na Stronie Wydarzenia, w programie Wydarzenia zostanie wyświetlony tylko tytuł Zgłoszenia oraz lista Autorów (wraz z afiliacjami) ale bez treści Abstraktu.
§ 6 Aktualizacja Zgłoszenia
- Zgłoszenie może zostać zaktualizowane, w zakresie oczywistej omyłki, przez Autora Prezentującego lub pozostałych Autorów na każdym etapie Procesu.
- Warunkiem koniecznym aktualizacji Zgłoszenia, jest przesłanie wiadomości email o chęci zaktualizowania wraz ze zaktualizowanymi elementami Zgłoszenia na Adres Fundacji.
- Fundacja potwierdza zaktualizowanie Zgłoszenia, odpowiadając na wiadomość email, o której mowa w ust. 2.
§ 6 Odpowiedzialność
- Każda osoba korzystająca z Formularza powinna sygnalizować Fundacji o wszelkich nieprawidłowościach w funkcjonowaniu Formularza. Fundacja nie odpowiada za czasową niedostępność Formularza, wynikającą z przyczyn technicznych lub z okoliczności, na które Fundacja nie ma wpływu, i które znajdowały się poza kontrolą Fundacji (siła wyższa).
- Z wyłączeniem ust. 3, żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności za wyrządzoną drugiej stronie szkodę, na skutek niewykonania lub nienależytego wykonania obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu, w postaci: utraty przychodu lub zysku, utraty korzyści, utraty powiązań biznesowych, utraty zakładanych oszczędności lub utraty danych.
- Autorzy ponoszą pełną odpowiedzialność względem Fundacji, za utracone korzyści oraz szkody powstałe w wyniku dopuszczenia się przez Autorów Plagiatu w Zgłoszeniu.
- Fundacja nie ponosi odpowiedzialności za treści zawarte w Zgłoszeniach (i Abstraktach) prezentowane w ramach organizowanych Wydarzeń. Wyłączna odpowiedzialność w tym zakresie spoczywa na Autorach, w szczególności na Autorze Prezentującym.
§ 7 Oświadczenia Autorów i Autora Prezentującego
- Autor Prezentujący, który przesyła Zgłoszenie, poprzez wypełnienie Formularza, oświadcza że:
- Uzyskał upoważnienie od wszystkich Autorów do przesłania Zgłoszenia.
- Zgłoszenie nie zawiera treści niezgodnych z prawem, dobrymi obyczajami, obraźliwych lub stanowiących naruszenie przepisów prawa, zaufania lub podlegających tajemnicy poufności,
- Zgłoszenie nie narusza (oraz nie będzie naruszać) majątkowych i osobistych praw autorskich oraz dóbr osobistych osób trzecich.
- Autorzy mają prawo do powielania wszelkich materiałów zawartych w Zgłoszeniu, które zostały już opublikowane lub są chronione prawami autorskimi w innych miejscach oraz że zidentyfikowali takie elementy za pomocą odpowiednich cytatów i oświadczeń o prawach autorskich, jeśli ma to zastosowanie, w podpisach lub nawet w samych grafikach (np. prawa autorskie do grafik).
- Uzyskał upoważnienie od wszystkich Autorów do udzielenia Fundacji licencji, o której mowa w ust. 2.
- Uzyskał zgodę wszystkich Autorów na opublikowanie Abstraktu.
- Zgłoszenie (i jego elementy) jest oryginalne i nie narusza praw autorskich osób trzecich.
- Autorzy udzielają Fundacji oraz podmiotom przez nią wskazanych, licencji na czas nieokreślony, nieograniczonej terytorialnie oraz przestrzennie do swobodnego korzystania ze Zgłoszenia (i jego elementów – np. Abstrakt), o ile zostaną wskazani oryginalni Autorzy Zgłoszenia.
- Autorzy mają prawo wypowiedzieć licencję z rocznym okresem wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec roku kalendarzowego następującego po roku, w którym złożono wypowiedzenie licencji.
- Wypowiedzenie licencji o którym mowa w ust.3 należy złożyć wysyłając wiadomość email na Adres Fundacji.
- Licencja, o której mowa w ust. 2, udzielana jest w następujących polach eksploatacji:
- Drukowanie,
- Publikowanie w Internecie w tym m.in. na Stronie Wydarzenia oraz w programie Wydarzenia (Internet, druk),
- Publikowanie w aplikacjach na urządzenia mobilne związanych z Wydarzeniem,
- Kopiowanie lub innego rodzaju zwielokrotnianie w całości, jak i w części,
- Publiczne wystawiania,
- Wyświetlanie,
- Odtwarzanie,
- Zapis magnetyczny,
- Reprodukcja,
- Przechowywanie i archiwizowanie,
- Fundacja może udzielić dalszej licencji na dystrybucję Abstraktów partnerom strategicznym, współorganizatorom lub mediom w celu promocji wyników Wydarzenia, z zachowaniem praw autorskich autorów, na co Autorzy i Autor Prezentujący wyrażają zgodę.
- Zgłoszenie i Abstrakt są rozpowszechniane na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe (CC BY 4.0). Jeśli materiały prezentacyjne nie mogą być zgodne z licencją CC BY 4.0, Autorzy muszą to wyraźnie zaznaczyć w Zgłoszeniu. W obu przypadkach autorzy udzielają Fundacja prawa do przechowywania ich Zgłoszenia w celu ich przeglądania, opublikowanie na Stronie Wydarzenia i pobierania przez osoby fizyczne.
§ 8 Plagiat
- W przypadku wykrycia podejrzenia Plagiatu w Zgłoszeniu, Autorzy zostaną niezwłocznie poinformowani i poproszeni o wyjaśnienia w ciągu 7 dni kalendarzowych.
- Komitet Naukowy przeanalizuje przedstawione wyjaśnienia oraz dodatkowe dowody dostarczone przez Autorów.
- W przypadku nieprzedstawieniu wyjaśnień w terminie, o którym mowa w ust. 1, Zgłoszenie może zostać odrzucone.
- Po rozpatrzeniu sprawy, Komitet Naukowy podejmie ostateczną decyzję o akceptacji, poprawie lub odrzuceniu Zgłoszenia.
- Zgłoszenia, w których potwierdzono Plagiat lub naruszenie praw autorskich, zostaną natychmiast odrzucone.
- Fundacja zastrzega sobie prawo do powiadomienia instytucji afiliacyjnej Autora Prezentującego (oraz Autorów) o zaistniałym naruszeniu.
- Autorom, którzy dopuścili się naruszenia, może zostać odmówiona możliwość udziału w przyszłych wydarzeniach organizowanych przez Fundację.
- Wszelkie informacje związane z procedurą wykrywania Plagiatu będą traktowane jako poufne i nie będą udostępniane osobom trzecim.
- Jeśli osoba trzecia zgłosi podejrzenie Plagiatu lub naruszenia praw autorskich, Fundacja zobowiązuje się do przeprowadzenia rzetelnego dochodzenia zgodnie z powyższymi zasadami.
§ 9 Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z chwilą jego opublikowania na Stronie Wydarzenia.
- Wysłanie Zgłoszenia poprzez Formularz równoważne jest akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu, a także przestrzeganiu przepisów porządkowych oraz wszelkich innych ustaleń dokonanych między Autorem Prezentującym a Fundacją.
- Fundacja zastrzega sobie prawo do:
- odwołania Procesu,
- wprowadzania zmian w Regulaminie,
- wyłączenia z udziału w Procesie osób, które naruszają jakiekolwiek postanowienia Regulaminu, a w szczególności:
- podejmują działania sprzeczne z prawem, z dobrymi obyczajami lub godzące w uzasadnione interesy osób trzecich;
- podejmują działania zmierzające do objęcia albo wskazujące na próbę obejścia Regulaminu lub zasad regulujących udział w Wydarzeniu;
- podejmują działania naruszające uzasadnione interesy Fundacji lub godzące w jej wizerunek.
- W odniesieniu do wszelkich kwestii związanych z danym Zgłoszeniem zastosowanie ma Regulamin obowiązujący w dniu wysłania Formularza.
- W razie sporów z Autorem, sądem właściwym do ich rozpoznania jest sąd właściwy dla siedziby Fundacji.
- Stwierdzenie przez właściwy sąd nieważności niektórych postanowień Regulaminu pozostaje bez wpływu na jego pozostałe postanowienia.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie odpowiednie zastosowanie znajdują przepisy prawa polskiego, w szczególności kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych.
- W zakresie interpretacji postanowień Regulaminu decydujące jest zdanie Zarządu Fundacji.